Akupunktur Nedir?

Akupunktur Çin ve diğer Uzakdoğu ülkelerinde yaklaşık 4.000 yıldır tedavi amacıyla kullanılmaktadır. Günümüzde ise Almanya, Avusturya, Fransa ve Amerika gibi birçok batı ülkesinde tedavi amaçlı olarak kullanılmaktadır. Son yıllarda ülkemizde popülaritesi artan Akupunktur, bilimsel tıp tarafından kabul edilmekte ve Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp uygulamaları kategorisinde yer almaktadır.

Akupunktur, vücut üzerinde bulunan belirli noktalara iğne batırmak suretiyle uygulanır. Vücudun sinir sistemi mükemmel bir yapıya sahiptir. Akupunktur tedavisinde vücudun elektriksel alanından faydalanarak gerekli uyarılar yapılır;  vücudun merkezi sistemleri, sinir sistemleri, beyin ve omuriliği harekete geçirilir. Ayrıca iç organlarla ilgili problem varsa dengelenir. Amaç hastalığın temelinin bulunması ve düzeltilmesidir.

Akupunktur, vücudun enerji dengesini kurarak enerji tıkanıklıklarını açar, bağışıklık sistemini güçlendirir ve bölgesel kan akışını arttırarak vücutta hücre yenilenmesini sağlar. Akupunktur, ağrı azaltıcı, iyileştirici ve bağışıklık sisteminde düzenleyici etkisiyle birçok hastalığın tedavisinde uygulandığı gibi zayıflama, bağımlılık ve psikiyatrik sorunlarda da tedavi edici özelliklere sahiptir.

Ankara Akupunktur tedavisinde geniş bir hasta potansiyeline sahip olan Özel Du-Çe Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Merkezi’ne başvuran hastalar öncelikle  Fizik Tedavi Uzman Doktoru ile görüşür. Bu görüşmede hastanın genel sağlık durumu, varsa geçmişteki ve bugünkü sağlık problemleri ve mevcut rahatsızlığı ile ilgili bilgi alınır ve fiziki muayene yapılır, hastanın şikayetine uygun olarak kişiye özel hazırlanan tedavi programları Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzman Doktoru  tarafından uygulanır. Genellikle haftada 1 olmak üzere 6-10 seans uygulama yapılır.

Akupunkturun Nasıl Uygulanır?

Akupunktur tedavisinde kullanılan steril ve tek kullanımlık paslanmaz çelikt iğneler, tedavisi planlanan hastalığa bağlı olarak seçilen noktalara uygulanır. İğneler 20-30 dakika arasında vücutta kalır.

Vücut Akupunkturu: Akupunktur, vücut üzerinde pek çok noktaya uygulanabilir. Uygulama yapılan noktadaki sinirler uyarılarak beyine sinyal gönderilir ve bu bölgede oluşmuş olan sorunun çözülerek enerji dengesinin oluşması sağlanır. Baş, boyun, sırt, kol, bacak, el ve ayaklar çoğunlukla uygulama yapılan bölgelerdir.

Kulak Akupunkturu: Akupunktur felsefesine göre kulak üzerinde her organa ait bir nokta bulunmaktadır. Bu nedenle kulak vücudun aynasıdır. Kulak akupunkturu, vücut akupunkturu ile birlikte uygulanabileceği gibi tek başına da uygulanabilmektedir.

Akupunkturun Faydaları

Akupunktur, bölgesel kan akışını arttırarak vücutta hücre yenilenmesini sağlar. Ayrıca ilaçsız olarak ağrıların giderilmesine ve ağrısız geçen süreyi uzatmaya yardımcı olur. Özellikle kas iskelet sistemi akut ve kronik hastalıklarında yapılan tedavilere destek olur ve iyileşme sürecini hızlandırır. Hastalıklara karşı vücudun bağışıklık sistemini güçlendirir ve kişilerin zihinsel olarak daha iyi hissetmelerini sağlar. Kilo verme ve bağımlılık tedavilerinde ek destek sağlar.

Akupunkturun Yan Etkileri

Akupunkturun yan etkileri genellikle uygulama hataları sonucunda ortaya çıkabilir. Klinik ortamda uzman doktor veya akupunktrist tarafında işlem yapılması önemlidir. Yeterince steril olmayan iğneler sonucunda çeşitli komplikasyonlar gelişebilir. Ayrıca iğnelerin deldiği yerlerde ağrı, kanama, morarma veya uyuşukluk olabilir,  hasta kendini sersemlemiş hissedebilir.

Akupunktur Kimlere Uygulanmaz?

• Hamileler ve emziren anneler
  • Kanama bozukluğu (pıhtılaşma problemi) olanlar
  • Kan sulandırıcı ilaç kullananlar