Boyun Ağrısı

Boyun ağrısı her iki cinste de yaygın olarak görülen bir sağlık sorunudur. Toplumun neredeyse üçte birini etkileyen boyun ağrısı başın arka kısmı, ense, omuz çevresi ile birlikte kol ve göğüs kısmını da etkileyebilir. Aynı zamanda şiddetli seyreden ağrılarda kolda ve parmak uçlarında uyuşma, baş dönmesi, dengesizlik ve baş ağrısı görülebilir.

Uzun süre aynı pozisyonda çalışan, hareketsiz kişiler ile bedenen yapılan ağır işlerde çalışanlarda görülen boyun ağrısı yaş ilerledikçe daha sık görülmektedir. Ayrıca stres ağrıları tetikleyen bir faktör olarak karşımıza çıkmaktadır.

Teşhis ve Tedavi

Boyun ağrısı ile ilgili teşhis Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzman Doktoru tarafından konur. Fiziki muayene ile birlikte hastanın geçmişi, geçirmiş olduğu  travma ve operasyonlar, hastanın günlük yaşamı ve sosyal durumu tanıda belirleyicidir. Boyun ağrısının nedeninin tam olarak tespit edilmesi tedavi protokolünü oluşturmada belirleyicidir. Özel bir nedeni olmayan mekanik boyun ağrıları fiziksel aktivite ile birlikte artar ve istirahat ile geçer. Ancak, kemik yapısına bağlı boyun ağrıları (doğumsal, travmatik, kireçlenme, romatizma, tümör, enfeksiyon) veya yumuşak doku rahatsızlıklarından kaynaklanan boyun ağrıları ( fibromyalji, sinir ve damar problemleri, postür bozuklukları) veya metobolik ağrıların (osteoporoz)  teşhisi için EMG, MR, BT veya röntgen gibi görüntüleme yöntemleri ile kan tetkikleri kullanılır ve bunların sonucuna göre tedavi yöntemlerine başvurulur.

1.Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon: Boyun ağrısı tedavisinde ilk amaç ağrılı döngüsünü kırmak için   kişiye özel olacak üzere sıcak uygulama, tens veya interferans gibi ağrıyı azaltmaya yönelik akımlar ile ultrason, lazer,  traksiyon tedavisi  uygulanmaktadır.

2.Egzersiz: Boyun ağrısı tedavisinde egzersizlerin önemi çok büyüktür. Boyun ve omuz hareketliliğini tam olarak açan egzersizler, kasları kuvvetlendirirken dayanıklılık ve denge sağlanmasında yardımcı olur ve hasara uğramış fonksiyonların yeniden kazandırılmasını sağlar. Düzenli uygulandığında hastayı tekrarlayan boyun ağrısından koruyan egzersizler, kronik ağrıları olan hastaların fiziksel işlevlerinin azalmasını önleyerek hayat kalitesini arttırmaktadır. Boyun ağrılarında postür egzesizleri faydalıdır.

3.Ozon Tedavisi : Tamamlayıcı Tıp yöntemlerinden biri olan Majör Ozon Tedavisi, vücuttaki oksijen seviyesini yükselterek hücre yenilenmesini hızlandırır ve  eklem ağrılarını azaltır. Genellikle 8-10-12 seans planlanan Majör Ozon Tedavi uygulamaları Fizik Tedavi Uzman Doktorumuz tarafından planlanır.

4.Manuel Terapi / Masaj: Manuel Terapi uygulamaları boyun ağrısını tetikleyen nedenleri ortadan kaldırmaya yönelik elle yapılan bir tedavi yöntemidir. Ağrı nedeniyle oluşan hareket kısıtlıklarını tedavi eder. Masaj uygulamaları ise fizik tedavi  sonrasında vücudun rahatlamasını ve gevşemesini sağlayarak ağrı oluşumunu engellemeye yönelik bir uygulamadır. Hasta

5.Yatak İstirahati ve Boyunluk Kullanımı : 1 haftayı geçmeyecek şekilde uygulanacak yatak istirahati doktor tarafından önerilebilmektedir. Ağrılı durumlarda sürekli olmamak kaydıyla hastanı durumuna uygun boyun kullanımı faydalıdır. Ancak boyunluk en fazla 1 – 1,5 kullanılmalıdır çünkü sürekli kullanımda boyun kaslarında kuvvet kaybına sebep olabilmektedir.

6.İlaç Kullanımı:  Boyun ağrısında ağrıları azaltmak, ağrı nedeniyle bozulan uyku düzenini düzeltmek, stresi azaltmak,  iş kaybını önlemek ve hastanın sosyal hayatından kopmamasını sağlamak amacıyla ağrı kesici ilaç, kas gevşetici ve antidepresanlar kullanılabilmeketedir. İleri durumlarda doktor tarafından uygulanabilecek tetik nokta enjeksiyonları hastanın rahatlamasını sağlamaktadır.

Ankara’nın tüm bölgelerine evden eve ücretsiz servis hizmetimiz mevcuttur.