Bel Ağrısından Korunma Yolları

Bel ağrısı günlük yaşamımızı olumsuz etkilemekte ve yaşam standartlarımızı düşürmektedir. Şiddeti kişiden kişiye değişen bel ağrıları hareketlerimizi olumsuz yönde etkiler, yürümeyi ve hatta oturmayı bile zorlaştırır.

Bel ağrısı deyince aklımıza ilk gelen bel fıtığıdır. Ancak bel ağrısının çok çeşitli sebepleri olabilir. Fizik tedavi uzman doktoru tarafından yapılacak detaylı muayene ile mr veya röntgen gibi tetkikler ile ağrının nedeninin belirlemek ve tedavi planlaması için yeterli olmaktadır.

Bel ağrısının çok farklı nedenleri olabilir : ağır bir fiziksel aktivite veya soğukalgınlığı veya mevsim değişikliklerinin yanı sıra duruş bozuklukları, fazla kilo, hareketsizlik bu nedenlerden bazılarıdır. Ancak genetik yatkınlığı olanlar ile sigara tüketenlerde, beli zorlayan spor yapanlarda, kanser hastalarında, menopoz döneminde olanlarda, romatizma ve enfeksiyon hastalarında  bel ağrısına yatkınlık daha fazladır.

Bel Ağrısından Korunmak İçin Neler Yapabiliriz?

1. Doğru duruş çok önemlidir. Bunu benimsemek ve destekleme için yoga ve pilates gibi sporlar faydalıdır.
  2. Fazla kilolar bele baskı yaptığından ağrıya neden olmaktadır. Bu nedenle kilo alımına dikkat etmek, varsa fazla kilolardan bir an önce kurtulmanız önemlidir.
  3. Ağır yükleri kaldırmaktan kesinlikle kaçınmalıyız.
  4. Yere eğilirken belden değil dizleri kırarak ve çömelerek oturmalıyız.
  5. Ani hareketlerden sakınmalıyız.
  6. Özellikle sırtürtü yatarken yüksek yastık kullanmamalıyız.
  7. Düzenli olarak yapılan yavaş tempolu ve 20 dakikalık yürüyüşler bel sağlığı için çok faydalıdır.
  8. Ayakkabı seçiminde çok yüksek topuklu veya düz tabanlı yerine orta boy topuklu ayakkabı tercih edilmelidir.
  9. Belimizi soğuktan ve ani ısı değişikliklerinden korumalıyız.
  10. Stres, üzüntülü durumlarda ani hareketlerden kaçınmalıyız.