Multipl Skleroz (MS) Tedavisi

Multipl Skleroz (MS) santral sinir sisteminin yani beynin ve omuriliğin inflamatuar (yangısal) bir hastalığıdır. Kısaca otoimmün bir hastalık olarak nitelendirebileceğimiz Multipl Skleroz (MS) normalde bakterilere ve virüslere karşı savaşan bağışıklık sistemi hücrelerinin dışarıdan gelen zararlı organizmalar yerine vücudun sinir sistemine karşı atağa geçmesi ve hastanın kendi kendine zarar vermesi ile oluşur.

Santral sinir sistemizde bulunan sinir liflerini çevreleyen, koruyan ve görevlerini yerine getirmelerini sağlayan miyelin isimli yağlı bir doku bulunmaktadır. Bu doku sinir liflerinin elektrik uyarılarını iletmelerine yardımcı olmaktadır.  Hastalığın yangısal süreçlerinde (inflamasyon) miyelin  dokuları zarar görür. Yangısal süreç ortadan kalktığında miyelin dokuları iyileşir ve sinir lifleri tekrar çalışmaya başlar. Ancak bu süreç tekrarlandıkça  sinir liflerinde kalıcı hasarlar oluşmaya başlar. Miyelin yok olduğunda veya hasar gördüğünde, sinirlerin beyine giden veya beyinden gelen elektrik uyarılarını iletebilme kapasiteleri kesintiye uğrar ve Multipl Skleroz (MS) belirtilerini (semptomlarını) ortaya çıkmaya başlar.

Multipl Skleroz (MS) Kimlerde Görülür?

Çocuklarda nadiren görülen Multipl Skleroz (MS) genellikle 30 yaş civarında ortaya çıkar. Kadınlarda erkeklere göre 2 kat daha fazla görülmektedir.

Multipl Skleroz (MS) Belirtileri Nelerdir?

Multipl Skleroz (MS) hastalığının belirtileri, sinir sisteminin hangi bölgeleri etkilediğine bağlı olarak kişiden kişiye değişiklik göstermektedir. Her hastada farklı etkilenme olabileceği gibi aynı hastada zaman içinde değişik belirtiler de gözlemlenebilir. Belirtilerin ciddiyeti ve süresi çok önemlidir. Bazı hastalar birçok belirtiyi bir arada yaşayabilir. Halsizlik, karıncalanma,  hissizlik, doku zayıflaması, koordinasyon zayıflığı, yorgunluk, denge problemleri, görme bozuklukları, istemsiz hızlı göz hareketleri (nistagmus) , titremeler, spastisite veya kas sertleşmesi, konuşma bozuklukları, bağırsak ve mesane problemleri, yalpalayarak yürüme (ataksi), cinsel işlev sorunları, ısıya hassasiyet, kısa süreli bellek sorunları, koordinasyon zayıflığı, hüküm ve muhakeme problemleri (kognitif problemleri) en bilinen belirtilerdir. Ciddi durumlarda kısmi veya tam felce neden olabilir.

Multipl Skleroz (MS) hastalığı daha çok kadınlarda görülür.