Akupunktur ile Ağrı Tedavisi

Bilimsel çalışmalara göre akupunkturun en yaygın ve etkin olduğu alanlardan biri  ağrı tedavisindir.

Kas İskelet Sistemi Tedavisinde Akupunktur
Akupunktur vücutta endorfin salgısına yol açarak analjezik yani ağrıyı dindirmeye yönelik etkinin oluşmasını sağlar. Ayrıca, kas iskelet sistemi ağrılarına yol açan nedenleri (kasılma, ödem, inflamasyon, iskemi) ortadan kaldırarak kalıcı bir iyileşme sağlar. Bununla birlikte ağrıyı hissettiğimiz yerde inflamasyon sebebiyle oluşan ve ağrıya neden olan ödemi çözerek rahatlatan hastayı akupuntur uygulamaları dolaşımı arttırarak ağrıları azaltır.

Özel DU-ÇE Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Merkezi’nde uzman doktor tarafından ortalama 4-5 seanslık akupunktur uygulaması ile ağrı ve ağrıların tekrarlama sıklığı azaltılır.

Ağrı Tedavisi’nde Akupunkturun Etkili Olduğu Durumlar

1.Diz ağrısı (kireçlenme)
2.Bel ağrısı (fıtık ve bel ağrıları)
3.Boyun ağrısı (fıtık ve boyun ağrıları)
4.Sırt ağrısı
5.Tenisçi Dirseği
6.Yüz Felci
7.Fibromiyalji
8.Spor Yaralanmaları
9.Romatizmal Ağrılar (Romatoid Artrit)
10.Trigeminal Nevralji (ani yüz ağrısı)
11.İnmeye Bağlı Kısmi Felç

Migren ve Gerilim Tipi Başağrıları Tedavisi

Migren her yaşta başlayabilen ve çoğunlukla genetik olarak geçen bir hastalıktır. Migren ağrıları kısa ve uzun aralıklarla periyodik olarak tekrar eden zonklayıcı ve hemikranial (yarımbaş ağrısı) bir başağrısı çeşididir. Çoğunlukla genetik olarak geçer. Çoğunlukla bulantı, kusma, ışığa hassasiyet (fotofobi) ve sese hassasiyet ile birlikte seyreder.Gerilim tipi başağrıları ise yaygın ve süreklidir. Ense veya alın kısmında bir bant şeklinde oluşur.

Tam olarak belirlenememkle birlikte migreni başlatan nedenlerin en başında seratonin salgısındaki değişikliklerdir. Bunun dışında hormonal değişiklikler, bazı ilaçların yan etkileri, uykusuzluk, ağrıyı uyaran bazı kokular, mevsim geçişleri, stres gibi sebepler de migren ataklarını tetikler.

Akupunktur ile migren tedavisinde oldukça başarılı ve yüz güldürücü sonuçlar elde edilmektedir. Özel DU-ÇE Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Merkezi’nde uzman doktor tarafından ortalama 5-6 seanslık akupunktur uygulaması ile ağrı ve ağrıların tekrarlama sıklığı azaltılır. Ayrıca, hastanın genel durumu ve direnci artar, kullanılan ilaçların dozu azalır veya tamamen bırakılır. Negatif dış etmenlerin azaltılması halinde %40 oranında tam iyileşme %90-95 oranında genel iyili hali elde edilir.