ESWT (Extracorporeal Shock Wave Therapy),kısaca şok dalga tedavisi, vücut dışında oluşturulan güçlü ses dalgalarının (ultrasonic dalgalar), çelik başlıklı bir aplikatör vasıtasıyla vücudun istenilen bir bölgesine odaklanmasıdır. ESWT, topuk dikeni, tenisçi dirseği, golfçü dirseği , uzun süreli kaynamayan kırıklar, Omuzun Kalsifik tendiniti Impingement syndrome Diğer tendinitle Trochanter Bursit r ameliyata ya da kortizon enjeksiyonuna gerek kalmadan çağdaş bir tedavi imkanı sağlamaktadır. Yapılan klinik çalışmalarda, tedaviden sonraki 1-2 yıllık sürelerde hastalığın yinelenmediği gözlenmiştir. ESWT tedavisi, vücudun kendi iyileştirici mekanizmalarını kullandığı için, hastalık bir kez iyileşirse tekrarlama şansı düşüktür.

ESWT NASIL UYGULANIR?

Uygulama öncesi ilk aşamada röntgen ultrason bulguları ve palpasyon sonucu sorunlu bölge tespit edilir ve işaretlenir. Hastalığın olduğu noktaya odaklama yapılır. Bu işlemde işaretlenen bölgeye ultrason jeli sürülür. Ses dalgalarının etkisinin azalmaması için taş kırma başlığı ile vücudunuz arasında hava kalmaması sağlanır.ESWT uygulaması duyacağınız çok az bir “çıt” sesi ile başlanır. Bu sesi sürekli kısa aralıklarla duyarsınız ve vücudunuzdaki titreşimini çok hafif hissedersiniz. ESWT uygulama odak noktasını sık sık kontrol edilir. Enerji seviyesi kontrollü olarak sizi rahatsız etmeyecek şekilde artırılır. Uygulama sırasında enerjinin gücü ve miktarı, sizin rahatınıza, taşınızın çeşidine ve bulunduğu yere göre düzenlenir. İşlem mümkün olduğunca ağrısız veya sizin kabullenebildiğiniz hafif bir ağrı olur.

ESWT’NİN ENDİKASYONLARI:

• Uzun Süreli Kaynamayan Kırıklar ve Kaynama Gecikmeleri (Psödoartroz ve Non-Unions)
  • Gevşemiş Sementsiz Protezlerin Fikse Edilmesi
  • Omuzun Kalsifik Tendiniti
  • Topuk Dikeni
  • Tenisçi Dirseği
  • Golfçü Dirseği
  • Impingement syndrome
  • Diğer tendinitler
  • Trochanter Bursit

ESWT’NİN AVANTAJLARI:

• Noninvazif olması
  • Komplikasyonlarının azlığı
  • Açık cerrahi ile kıyaslandığında maliyet azlığı
  • Hastanın tedavinin hemen sonrasında günlük hayatına devam edebilmesi
  • Kalıcı bir tedavi sağlaması
  • Etkisinin uzun süreli olması

Özel DU-ÇE Tıp Merkezi’nde, ESWT tedavileri için hastalarımız Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzman Doktoru tarafından değerlendirilmekte ve teşhisine yönelik ESWT tedavi programı planlanmaktadır. ESWT tedavisi uygulamaları, ESWT eğitim programlarına katılmış olan fizyoterapistlerimiz tarafından planlanan tedavi programına uygun olarak yerine getirilmektedir. ESWT tedavisi sert doku uygulamalarında en fazla 2 seans, yumuşak doku uygulamalarında ise en fazla 2-4 seans olarak gerçekleştirilmektedir. Yaklaşık 20 dakika süren seanslar bir hafta ara ile uygulanır.