Kinezyolojik Bantlama, orijinal adı ile Kinesio Taping  fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında son yıllarda popüler olmaya başlamış faydalı bir uygulamadır.

Kinezyolojik Bantlama, kas ve bağ dokusuna destek olmak, dolaşımı desteklemek ve ağrıları geçirmek için farklı amaçlarla kullanılmaktadır. Fizik tedavi ve rehabilitasyon programı ile birlikte yapılan Kinezyolojik Bantlama, iyileşme sürecine destek vermekte ayrıca ilişkili gözükmese bile başka tedavi bölgelerinin de tedavi programına dahil edilmesine olanak sağlamaktadır. Kullanılan özel bantlar yapı olarak tamamen pamuktan oluşmakta, dokuma özelliğine bağlı olarak boyuna esnemesi sayesinde farklı tekniklerle uygulanabilmektedir. Suya dayanıklı olan bantlar vücut üzerinde 3-5 gün durma özelliğine sahiptir.

Özel DU-ÇE Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Merkezi’nde uzman doktor ve fizyoterapistler tarafından yapılan bu uygulama kas ve bağ dokusuna destek olmak, dolaşımı destekleme ve ağrıları geçirmek gibi farklı amaçlarla kullanılmaktadır.

Kinezyolojik Bantlamanın Uygulanabileceği Durumlar:

• Boyun, sırt, bel, diz, omuz, ayak bileği, el bileği, dirsek gibi omurga ve eklemlerde ağrıya yol açan mekanik sorunlar,
  • Yumuşak doku-kas ağrıları, bölgesel kas spazmları, eklem burkulma ve zorlanmaları,
  • Skolyoz (omurga eğriliği), duruş bozuklukları, bazı ortopedik cerrahi girişimler sonrası,
  • Eklem kireçlenmesi (osteoartrit),
  • Kas-iskelet sistemi travmaları,
  • Spor yaralanmaları, tendon iltihaplanmaları (tendinit),
  • Topuk dikeni,
  • İnaktivite, immobilizasyona bağlı kas güçsüzlükleri,
  • Ayaktaki bazı deformiteler,
  • Sinir sıkışmaları ve sinir zedelenmeleri,
  • Beyin felçleri,
  • Doğumsal brakial pleksus lezyonları
  • Multipl skleroz (MS),
  • Merkezi sinir sistemi yaralanmaları ( kafa travması, omurilik yaralanmaları)
  • Serebral palsi (SP)
  • Lenfödem,
  • Fiziksel aktive ve sportif faaliyet öncesi kas ve eklem çevresi dokularına destek vermek suretiyle koruyucu amaçlanır.