Manuel Terapi çok eski bir tedavi yaklaşımıdır. Hipokratın Manuel Terapi ile ilgili çalışmalar yaptığı bilinmektedir. Manuel “el” demektir, elle yapılan tedavi anlamına gelmektedir. Kas iskelet sisteminin maksimal ve ağrısız hareketini sağlamak amacıyla manevra ve talimatlar ile hastanın tedavisinde elleri kullanma yöntemi olarak tanımlamaktadır.

Uygulama sırasında hiçbir yardımcı araç, cihaz ya da ağrılı uyaran kullanılmamaktadır. Hastanın anatomik yapısına uygun bastırma, gerdirme, çekme işlemlerini içerir. Omurga hastalıklarında sıklıkla kullanılmaktadır. Özellikle bel fıtığı, boyun fıtığı, mekanik bel ağrılarında etkili olmaktadır.

Manuel Terapi, vücuttaki ağrının mekanik nedenlerini tespit edip bu nedenleri ortadan kaldırmayı amaçlar. Ayrıntılı bir kas iskelet sistemi ve yumuşak doku muayenesi ve sinir testleri içerir. Bu ilk muayene ile Manuel Terapi Ankara‘nın danışan kişi için uygun olup olmadığına karar verilir. Birçok farklı tekniği içeren Manuel Terapi seansların sayısı kişinin durumuna göre değişmektedir.

Manuel Terapide, kas ve/veya eklemlerin sıkıştırdığı sinirlerin serbest kalmaları sağlanabildiğinden, segmentlere bağlı olarak, migren, baş ağrısı, astım, hazımsızlık, artrit ve bazı dahili sıkıntılar tedavi edilebilmektedir.

Manuel Terapi kimlere uygulanır :

• Bel ve boyun fıtığı
  • Duruş bozuklukları
  • Karpal tünel sendromu
  • İdrar inkontinansı
  • Omuz yaralanmaları
  • Cerrahi sonrası hareket kısıtlılıkları
  • Nörolojik durumlar (Spastisite ;flastisite)
    Frozen shoulder (donuk omuz )
  • Menisküs rahatsızlığı, yaralanmaları
  • Sakroiliak sendrom
  • Cerrahi öncesi / sonrası
  • Boyun Fıtığı (Servikal Herniasyonlar)
  • Boyun Düzleşmesi
  • Servikal Omurga Düzensizlikleri
  • Bel Fıtığı (Lumbal Herniasyonlar)
  • Faset Sendromu
  • Diz Ağrıları
  • Fibromiyalji
  • Miyofasyal problemler
  • Miyalji (kas ağrıları ve spazmlar)
  • Topuk Dikeni
  • Tenisçi Dirseği ( Lateral epikondilit)
  • Golfçü Dirseği ( Median epikondilit)
  • Karpal Tünel Sendromu
  • Sinir Sıkışmaları ( Radial, Ulnar, Median sinir)
  • Lumbal Omurga Düzensizlikleri
  • Bel kayması
  • Skolyoz (Omurga eğrilikleri)
  • Kifoz
  • Konstipasyon (Kabızlık)
  • Adet Ağrıları
  • Sakroiliak Eklem Problemleri
  • Kalça Ağrıları
  • Kasık Ağrısı
  • Siyatik Sinir Sıkışması
  • Ayak Bileği Ağrıları
  • Halluks Valgus ( Ayak başparmak çıkıntısı)
  • Tinnutus (kulak çınlaması)
  • Tetik parmak
  • Ortopedik problemler

Özel DU-ÇE Tıp Merkezi Manuel Terapi Ünitesi’nde yapılan Manuel Terapi tedavileri klasik fizik tedavi ve rehabilitasyon programı ile birlikte uygulanabileceği gibi belirlenecek program dahilinde haftada 1-2 seans uygulanabilir. Ortopedi ve Travmatoloji veya Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzman Doktorlarımız tarafından değerlendirilecek hastalarımızın Manuel Terapi programları, bu alanda eğitimli profesyonel fizyoterapistlerimiz tarafından planlanır ve uzman doktorlarımızın kontrolü altında uygulanır. Genellikle, haftada 1-2 seans yapılan uygulamalar 60 dakika sürmektedir. Hastanın sağlayacağı fayda göz önünde tutularak yaklaşık 6 hafta süre ile uygulama yapılır.