Glutatyon Nedir?

Glutatyon glutamat, sistein ve glisin adında 3 farklı aminoasitten oluşan, vücudumuzda doğal olarak karaciğer tarafından üretilen  ve  bilinen en güçlü antioksidan olarak anılan bir aminoasittir. Glutatyon, temel olarak vücutta bulunan ve zaman içerisinde hızlı yaşlanmaya, otoümmin ve kanser gibi kronik rahatsızlıklara sebep olan serbest radikalleri yakalayarak vücudumuzdan atılmasını sağlar.

Glutatyon vücudumuzda doğal olarak karaciğer tarafından üretilir. Yaşlanma, kötü beslenme, toksinler, alkol,  ilaç, stres, taravma, enfeksiyonlar ve radyasyon nedeniyle Glutatyon üretimi azalır ve dışarıdan alınması gerekli hale gelir.

Glutatyon Nasıl Uygulanır?

Özel Du-Çe Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Merkezi’nde uygulanan Glutatyon Tedavileri ile ilgili tedavi protokol Fizik Tedavi Uzman Doktoru tarafından hazırlanır. Doktor tarafından uygun görüldüğü taktirde Ozon Tedavisi ve Yüksek doz C Vitamini tedavisi ile birlikte planlanabilir. Genellikle 4-5 seans uygulama yapılır.

Glutatyonun Uygulamasının Faydaları

• Antioksidan ve detoks etkilidirYaşlanma karşıtıdır.
  • Cildi beyazlatır.
  • Bağışıklık güçlendiricidir, vücudun enerjisini ve kas performansını arttırır.
  • Metabolizmayı yağ depolarından kas yapımına kaydırarak kilo kontrolünde etkilidir.
  • DNA telomerlerin uzamasını sağlar, ömrü uzatır.

Glutatyonun Nelere İyi Gelir?

• Koroner hastalıkların tedavisinde etkilidir.
  • Yaşlı bireylerde insülin direncini arttırır.
  • Parkinson hastalığının semptomlarını azaltır.
  • Alzheimer ve otoümmin hastalıklara karşı savaşmaya yardımcı olur.
  • 2. sedef hastalığının etkilerini azaltır.
  • Kanser tedavisinin ve kemoterapinin yan etkilerinin azaltılmasına yardımcı olur.
  • Katarakt ve glukom tedavisine destek olur.
  • Astım ve solunum hastalıklarının semptomlarını azaltır.
  • Kas zayıflığı, kronik yorgunluk ve artrit tedavisine destek olur, kronik enflamasyonun kontrol altına alınmasını sağlar.
  • Karaciğer yağlanmasında tedaviyi kolaylaştırır, hücre hasarlarını azaltır.
  • Tip2 diyabet ve insülin direncinin zararlı etkilerini azaltır.

Glutatyonun Yan Etkileri

Glutatyon tedavisinin bilinen bir yan etkisi bulunmamaktadır çünkü glutatyon normal şartlarda vücutta bulunan bir bileşendir ve tedavinin amacı da zaman içerisinde vücutta azalan bu bileşenin yoğunluğunun arttırmaktır. Bu nedenle glutatyon tedavisi sırasında hergangi bir risk veya komplikasyon riski bulunmamaktadır.
Glutatyon Kimlere Uygulanmaz?
  • Hamileler ve emziren anneler – yeterli çalışma bulunmadığı için uygulama yapılmamaktadır
  • Radyoterapi ve kemoterapi görmekte olan kanser hastaları tedavi oldukları dönemde Glutatyon Tedavisi alamazlar, ancak tedavi bittikten sonra vücudun kendini hızla toparlayabilmesi için Glutatyon Tedavisi çok önemli bir takviyedir.