Hemipleji (İnme) Rehabilitasyonu

Hemipleji veya halk arasında İnme adıyla bilinen rahatsızlık, temel olarak beyine giden kan akımının aniden azalması veya durması veya beyin damarlarından birinin yırtılıp kanın beyin dokusuna veya beyin zarlarına zarar verecek şekilde baskı oluşturması olarak tanımlanabilir. İnme, dünyada kanserden ve kalp hastalıklarından sonra üçüncü ölüm nedeni olan yaygın ve ciddi bir nörolojik problemdir.

İnme sonrasında etkilenen beyin bölgesinin kontrol ettiği fonksiyonlarda (konuşma, kas gücü, koordinasyon-denge, görme veya hafızada kayıp)  kayıplar oluşur. Bazı hastalar bu durumdan tam olarak iyileşirken bazı hastalar ağır özürlü olarak yaşamlarına devam eder.

Teşhis ve Tedavi

İnme teşhisi, Nöroloji Uzman Doktoru tarafından konur. Fiziki ve nörolojik muayene, beyin görüntüleme, beyin damarları inceleme, kan testleri, kardiyak testler, elektrokardiyogram (EKG), ekokardiyografi (kalbin ultrason ile incelenmesi), kalp ritminin monitorize edilmesi teşhis koymada belirleyicidir.

1.Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon: İnme Rehabilitasyon Programı,  amaca yönelik, gerçekçi ve sürdürülebilir olmalıdır. Fizik tedavi ve rehabilitasyon programının amacı, özürlülüğün ve engelliliğin giderilmesi veya azaltılması ve hastaya fonksiyonel bağımsızlık kazandırılmasıdır. Hastanın yaşam kalitesini iyileştirmek, günlük hayatını bağımsız olarak sürdürmesini sağlamak, el ayak becerilerini arttırmak için kas iskelet sistemine yönelik rehabilitasyon programı Fizik Tedavi Uzman Doktoru tarafından kişiye özel hazırlanır ve fizyoterapist tarafından uygulanır. Rehabilitasyon programına ne kadar erken başlanırsa o kadar çok fayda sağlanır. Tedavi sürecinde hastanın ailesi ve yakınlarının tedaviye dahil edilmesi ve eğitilmesi önemlidir. Takip eden doktor tarafından yapılacak değerlendirmeler sonucunda hastanın ihtiyacına uygun farklı tedavi modaliteleri uygulanarak maksimum fayda sağlanır.

2.Ozon Tedavisi : Majör Ozon Tedavisi, güçlü antioksidan etkisiyle kanda birikmiş olan, dolayısıyla kan yoluyla tüm vücuda ulaşmış olan toksinlere müdahale ederek yok eder. Ozonun diyabetik hastalarda kan basıncını düşürdüğü gibi sağlıklı bireylerde de kanın pıhtılaşmasını azaltır . Kan atım hızını düzenleyen Majör Ozon Tedavisi, hipertansiyon ile mücadeleye yardımcı olur ve İnme riskini azaltır, kırmızı kan hücrelerinin oksijen taşıma kapasitesini arttırır, kolesterolü düşürür, kan dolaşımını düzenler, arter duvarlarını güçlendirmeye yardımcı olur. Genellikle 8-10-12 seans planlanan Majör Ozon Tedavi uygulamaları Fizik Tedavi Uzman Doktorumuz tarafından planlanır.

3. Manuel Tıp Uygulamaları : İnme sonrası oluşan kas spazmları ile kas sertleşmelerini, eklem kısıtlılıkları tedavisi için Manuel Terapi, Osteopati, Refleksoloji ve Medikal Masaj uygulamaları  uygun görülen hastalarımız için Fizik Tedavi Uzman Doktorumuz tarafından önerilmektedir.

4.İlaç Kullanımı:  Akut dönemde uygulanacak acil medikal tedavilerle pıhtı çözücü ilaçlar kullanılırken ilerleyen dönemde kan basıncını düşürücü ve düzenleyici, kan sulandırıcı, kolesterol kolesterol düşürücü ilaçlar ve buna ek olarak bazı hastalarda stent veya endarterektomi gibi cerrahi tedaviler uygulanmaktadır. Ancak İnme belirtileri taşıyan hastalarda kısa sürede müdahele kalıcı özürlülük durumunu önlemek veya daha az seviyeye indirmek adına çok önemlidir.

Ankara’nın tüm bölgelerine evden eve ücretsiz servis hizmetimiz mevcuttur.