İltihaplı Eklem Romatizmaları

Ağır seyreden ve genelde tüm vücudu etkileyen iltihaplı eklem  romatizmalarının nedeni bağışıklık sistemi bozukluklarıdır. Tüm organlarda etkisi görülebilen ve genetik geçişin önem taşıdığı bu hastalıkların hiçbirinin kesin tedavisi bulunamamıştır. Romatizmal hastalıklar genel olarak kadınlarda daha sık görülmekte ve yaş ilerledikçe sıklığı artmaktadır. Bununla birlikte erkeklerde daha sık görülen (gut, ankilozan spondilit vs) ya da ön planda gençlerde görülen (sistemik lupus eritematozus, ankilozan spondilit vs) hastalıklar da vardır. Romatizmal hastalıklar çocukluk çağında da görülebilir (akut romatizmal ateş, juvenil romatoid artrit vs).

Romatolojik hastanın en sık yakınmaları ağrı, halsizlik, yorgunluk ve tutukluktur. Bu ağrı, eklem veya eklem dışında olabilir. Hastalıklı eklemde ağrı, uzun süren hareketsizliği izleyen devrelerde daha belirgin olarak hissedilir. Bu bakımdan sabahları hastalar eklemlerini çok zorlukla hareket ettirirler. Sabah sertliği ya da sabah tutukluğu adı verilen bu olayın süresi hastalığın tanısında çok önemlidir. Genellikle tutulan eklemler çevresinde 1 saatten uzun süren sabah tutukluğu mevcuttur.Bazı iltihaplı eklem romatizmaları kas-iskelet sistemi dışında iç organlar ve cilt tutulumuna da yol açabilir.

Teşhis ve Tedavi

Romatizmal hastalıklar tanı ve tedavisi zor olan; doktor ve hasta açısından sabır isteyen kronik hastalıklardır. Bu nedenle hastanın bilinçli ve sabırlı tutumu teşhis aşamasında etkin rol oynar.

İltihaplı eklem romatizmaları, Romatoloji Uzmanı tarafından teşhis edilir. Tıbbi geçmiş, fiziki muayene bulguları ve çeşitli testler (kan tahlili, röntgen, ultrason, MR) tanı için gereklidir.

Genelde iltihaplı eklem romatizmalarını tamamen iyileştiren bir tedavi bulunmamaktadır. Ancak hastalığı uyku moduna (remisyona) sokup eklem ağrılarını azaltmak,  vücuttaki iltihaplanmayı azaltarak hem eklem hem de iç organlarda kalıcı hasarı önlemek ve hayat kalitesini arttırmak için birçok tedavi yöntemi mevcuttur.

1. İlaç Kullanımı
  2. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon : Bu hastalıkların aktif dönemi geçtikten sonra fizik tedavi uygulamaları ve egzersiz programları ile eklem deformasyonlarının ilerlemesi önlenirken, ağrının giderilmesine yardımcı olunmaktadır. Merkezimizde tüm romatizmal hastalıkların kas-iskelet sistemi tutulumlarında özellikle subakut ve kronik dönemde yapılan fizik tedavi uygulamalarıyla birlikte egzersiz programları ağrının giderilmesi, eklem hareket açıklığının ve eklem çevresindeki kas kuvvetinin korunmasında yardımcı olmaktadır.
  3. Tamamlayıcı Tedaviler : Majör Ozon Tedavisi, vücuttaki oksijen seviyesini yükselterek romatizmanın bağışıklık sistemine karşı geliştirdiği reaksiyonu normal seviyelere indirmeye yardımcı olur. Ayrıca vücuttaki oksijen seviyesini yükselterek romatizmanın eklemlerde yol açtığı hasarı tamir eder. Hücre yenilenmesini hızlandırarak eklem ağrılarını azaltır. Genellikle 8-10-12 seans planlanan Majör Ozon Tedavi uygulamaları Fizik Tedavi Uzman Doktorumuz tarafından planlanır.