Parkinson Hastalığı Rehabilitasyonu

Parkinson Hastalığı tipik bir orta ve ileri yaş hastalığıdır. Ortalama olarak 60 yaş civarında başlayan Parkinson hastalığı daha genç yaşlarda da başlayabilir. Hastalığın genç yaş grubunda  görülmesinin nedeni çoğunlukla genetiktir. Ailesinde parkinson olan kişiler toplum geneline göre daha yüksek parkinsona yakalanma riski taşır.

Kadınlara göre erkeklerde daha sık görülür. Tüm dünyada yaklaşık 10 milyon civarında Parkinson hastası olduğu bilinmektedir. Türkiye’de ise 300-400 bin civarında Parkinson hastası tedavi görmektedir. Günümüzde özellikle gelişmiş ülkelerde ortalama yaşam süresi arttığı için her yıl Parkinson hastası sayı olarak artmaktadır.

Parkinson Hastalığı sinsi ve yavaş ilerleyen bir hastalıktır. Erken bulgular hafiftir bu nedenle çoğunlukla geç fark edilir. Erken tanı ile düzenlenecek erken tedavi süreci, hastanın yaşam konforu ve süresi açısından büyük  önem taşımaktadır.

Teşhis ve Tedavi

Parkinson hastalığı teşhisi Nöroloji Uzman Doktoru tarafından konur. Hastalık öyküsü ve ayrıntılı nörolojik muayene teşhis için belirleyicidir.

Günümüzde hastalığı tamamen iyileştirici kesin bir tedavi henüz bulunamamıştır. Pakinson tedavisinde en büyük beklenti hastalığın ilerlemesini azaltacak veya durduracak bir tedavi yönteminin geliştirilmesidir. Parkinson hastalarının yaşamlarını aktif ve üretken bir şekilde sürdürmeleri, genel koordinasyonu iyileştirerek yaşam kalitesi ve fonksiyonelliği arttırmak  için bazı tedavi yöntemleri bulunmaktadır.

1.İlaç Tedavisi : Parkinson hastalarında uygulanan ilaç tedavisi ile beyindeki dopamin maddesinin üretim açığı kapatılır. İlaçlar şikayetlerin azalmasını ve hastalığın ilerleme hızını azaltır.

2.Cerrahi Tedaviler : Beyin pili(derin beyin stimulasyonu) ve beyne lezyon cerrahisi (ablatif yöntemler) alternatif cerrahi tedavi yöntemleridir.

3.Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon : Parkinson rehabilitasyonunda amaç  vücudun kas yapısını ve eklemlerdeki hareket yeteneğini koruyarak  fiziksel problemlerin başlamasını geciktirmektir. Her hastaya özel olarak hazırlanan tedavi programı kapsamında ağrıları azaltıcı veya giderici elektroterapi uygulamaları ile yürüyüş bozukluklarını düzeltmek, hastanın titremesini azaltmak, hastanın sık düşmesini engellemek ve emniyetli olarak yere düşmeyi ve yerden kalkmayı öğretmek amacı ile denge koordinasyon ve yürüme egzersizleri  uygulanır. Ayrıca solunum egzersizleri ile hastanın solunum derinliği arttırılarak yorgunluk ile mücadele edilir.

4.Ozon Tedavisi : Majör Ozon Tedavisi, vücuttaki oksijen seviyesini yükselterek Parkinson gibi nörodejeneratif hastalıklarda bağışıklık sistemini güçlendirir,  hücre yenilenmesini hızlandırarak eklem ağrılarını azaltır ve beyindeki enzimatik antioksidan sistemini aktifleştirerek beynin toksinlerden temizlenme sürecini hızlandırır. Genellikle 8-10-12 seans planlanan Majör Ozon Tedavi uygulamaları Fizik Tedavi Uzman Doktorumuz tarafından planlanır.

5.Manuel Tıp Uygulamaları :  Parkinson hastalarında eklem ve kas sertliklerini azaltmak, kas kuvvetini arttırmak ve düzgün postür duruşunu kazandırmak için Manuel Terapi, Osteopati, Refleksoloji ve Medikal Masaj uygulamaları  önerilmektedir.

Ankara’nın tüm bölgelerine evden eve ücretsiz servis hizmetimiz mevcuttur.