PRP ile Tedavi Uygulamaları

Hücresel bir tedavi yöntemi olan PRP, kıkırdak hasarlarının tamirinde, tendon yaralanmalarında, aşırı kullanımdan doğan ağrı ve sıkıntıların giderilmesinde ve akut yumuşak doku ve kas problemlerinde etkili ve öne çıkan bir tedavi yöntemidir.

1.Osteoartrit (Kireçlenme): PRP, özellikle 50 yaş üzeri kişilerde sık rastlanan kireçlenme problemlerinin tedavisinde etkili olabilmektedir. Özelikle diz ekleminde oluşan kireçlenmenin erken evrelerinde PRP enjeksiyonları ile hastaların ağrılarında azalma ve fonksiyonlarında düzelme olduğu bildirilmiştir. Tedavi sonrasında kişinin hayatını var olan kireçlenme problemlerine uygun olarak sürdürmesi beklenmektedir çünkü PRP tedavisi hastalığın doğal seyrini değiştirmez ve var olan aşınma ve yıpranmayı geri döndüremez. Ancak ihitiyaç duyulduğunda PRP tedavisi aynı bölge için tekrar uygulanabilir.

2.Omuz Eklemi Rahatsızlıkları : Omuz eklemi hastalıkları orta ve ileri yaş grubunda en çok karşılaşılan kas iskelet sorunlarından biridir. Omuzda en sık tendon sıkışma sendromu ve buna bağlı Tendon Yırtılmaları, Tendon Romatizmaları (tendinit), Bursitler, Donuk Omuz ve özellikle ileri yaşlarda Kireçlenme ile karşılaşmaktayız. Bu hastalıkların tedavisinde ilaç, fizik tedavi, kortizon enjeksiyonları ve cerrahi müdahale sıkça kullanılmaktadır.

3.Kronik Tendinopatiler (Tendon İltihabı): Tendinopati ya da tendinit, kasları kemiğe bağlayan doku olan tendonun iltihaplanmasıdır.

• Tenisçi Dirseği tedavisinde PRP uygulamaları ile %79-93 oranında başarılı sonuçlar elde edilmiştir. PRP tedavisi önceden uygulanan ve çeşitli dezavantajlara sahip olan kortizon tedavisinin büyük ölçde yerini almıştır.
  • Aşil Tendon hastalıklarında PRP uygulamaları ile %80 oranında başarılı sonuçlar elde edilmiştir. Aşil tendonu, bacak kısmındaki baldırın arka bölümünde yer alan kas grubunun, topuk kemiğine bağlanmasını sağlayan yapıdır. İnsan vücudunda bulunan en büyük tendon olan aşil tendonu  genellikle birçok kez zıplama, dönme ve koşma gerektiren eğlence amaçlı spor aktivitelerinde meydana gelmektedir.
  • Kronik Patellar Tendon yaralanmalarında PRP uygulamaları ile %80 oranında başarılı sonuçlar elde edilmiştir. Patellar tendon, uyluk önü kasları ile beraber çalışan ve bacağın düzelmesini sağlayan tendondur. Yetişkinlerde patellar tendon yırtıkları yüksekten atlama ya da kazalar nedeni ile oluşur.
  • Plantar fascitis veya halk arasında bilinen adıyla Topuk Dikeni hastalığında PRP uygulamaları ile % 80 civarında başarılı sonuçlar bildirilmiştir. Bu hasta grubunda istirahat, ilaçlar ve fizik tedavi yöntemleri ile yeterli sonuç alınamayan durumlarda PRP tercih edilmelidir.

4.Diz Bağ Yaralanmaları: Daha çok aktif spor yapan kişilerde ve sporcularda görülen iç yan bağ yaralanmaları sonrası PRP enjeksiyonları ile daha hızlı iyileşme ve daha kısa sürede spora dönüş olduğunu gösteren çalışmalar vardır.

5.Kas Yaralanmaları:Daha çok aktif spor yapan kişilerde ve sporcularda görülen  kas çekmeleri veya kas içi kanamalarda PRP enjeksiyonları ile daha hızlı iyileşme ve daha kısa sürede spora dönüş olduğunu gösteren çalışmalar vardır.

6.Kıkırdak Onarımı: Kıkırdak yaralanmalarının tedavisinde kullanılan  ve matriks adı verilen biyolojik örtüler ile birlikte uygulanan PRP,  yüksek kalitede bir onarım dokusu elde edilmesini sağlamaktadır.

Sohbeti Başlat
DU-ÇE Tıp Merkezi