Tedaviye Yönelik Masaj Uygulamaları

Masaj Terapi, günümüzde keyif veya lüks olmaktan öte tıbbi bir ihtiyaç ve düzenli aralıklarla alınması gereken bir koruyucu tıbbi tedavi olarak kabul edilmektedir. Temel olarak  masaj, hasta veya yorgun bir organı rehabilite ederken eski durumuna dönmesi amacıyla, organizma üzerinde mekanik bir enerji oluşturur. Bu enerji vücudun daha derinlerinde  fizyolojik etkiler oluşturarak özellikle kas iskelet sisteminin ağrılı rahatsızlıklarında fizik tedavinin tamamlayıcı bir parçası olarak çok önem taşımaktadır.

Masaj Terapi uygulamaları sırasında genel olarak iki etki ortaya çıkar. Bunlardan ilki uygulama bölgesinde – bu bazı durumlarda tüm vücut bazı durumlarda ise belirli bölgelerde, ısı artışı ile oluşan kan dolaşımı hızlanmasıdır. Diğeri ise, belirli bölgelere yapılan bası ile vücutta bazı hormonların salınmasının artması ve bu hormonların düzenleyici etkiler göstermesidir.

Masaj ile lenf sistemi ve hormonel sistem tetiklendiğinden, vücuttaki tedavi edici maddelerin masaj yapılan bölgeye iletilip çalışma yapması sağlanarak, vücudun hastalıklara karşı direnci arttırılmakta ve başlangıç aşamasında olan pek çok ciddi hastalık tedavi edilebilmektedir.

Masajın pek çok olası ciddi sağlık sorununun oluşmasını engelleyebilme özelliğine sahiptir ve bu koruyucu özelliği nedeniyle masaj aslında bir gerekliliktir. Masaj anında vücut doğal uyuşturucu olarak nitelendirilen ve morfinden daha etkili olan endorfin salgılamaktadır. Ayrıca, masaj alan kişide olağanüstü rahatlama sağlandığından psikolojik anlamda masajı, yan etkisi olmayan bir antidepresan ve psikolojik terapi olarak görmek de mümkündür.

Bölgesel Masaj

Baş-boyun, ense-omuz-sırt, sırt-bel, kol ve bacak gibi bölgelere yapılan ve genellikle sorunlu olan bölgeye yönelik tedavi edici bir masaj uygulamasıdır. Rahatsızlık tespit edildikten sonra veya doktor kontrolü ve tavsiyeleri doğrultusunda belirlenen bir program eşliğinde haftanın 3 veya 4 günü 30 dakikalık seanslar şeklinde uygulanır. Özellikle fizik tedavi ve rehabilitasyon programlarına paralel olarak uygulanan bölgesel masaj terapisi iyileşme sürecini hızlandırır, ağrıları azaltır.